Koolhydraat-arm dieet op mijn manier

In januari begin dit jaar werd ik geopereerd waardoor ik een tijdje niet kon eten, hierdoor ging bij mij de knop om. Eigenlijk ben ik al mijn hele leven een maatje meer geweest en nu wil ik daar verandering in brengen. Ik heb toen even een tijdje ge-sonjabakkerd maar dit was zonder resultaat, waardoor de motivatie al snel zakt. 





Na via via over het Atkins dieet gehoord te hebben en dat waren hele positieve verhalen ben ik hier mee gestart. Ik heb gewoon wat informatie opgezocht over het Atkins dieet en ben ik zomaar mee begonnen. Een beetje uit het losse hoofd zou je kunnen zeggen. Ik hoorde dat je bij het Atkins dieet de eerste twee weken maar 20 gram koolhydraten mag innemen. Dit is om in "ketose" te komen. Dit beviel zo goed dat ik dit heb doorgezet. En binnen ongeveer 3/4 maanden was ik 12 kilo afgevallen. Dit heeft verder helemaal niks meer te maken gehad met het Atkins dieet. Ik heb gewoon koolhydraten geteld en maar 20 gram koolhydraten per dag gegeten. Ook heb ik in het weekend gewoon normaal gegeten wat heel goed te doen was. Ik kwam niet aan. Toen brak de zomervakantie aan en ik was niet van plan me in de zomervakantie eraan te houden. Ik vond dat het vakantie was en ik mocht mezelf wel belonen na het harde werken van de maanden ervoor. 

Ik heb toen dus ongeveer 6 weken normaal gegeten, waarvan 2/3 best veel en slecht. (vakantie in het buitenland) In totaal ben ik in die periode maar ongeveer 1,8 kilo aangekomen. Dit was minder dan ik had verwacht aangezien mensen zeggen dat het een crash dieet is en alle kilo's sneller terug zijn dan ze eraf vlogen. 

Maar na een weekje me weer goed te houden aan mijn eigen schema waren de vakantie kilo's er weer zo goed als af. 

In tussen ben ik al zo'n 15 kilo afgevallen en dat met in het weekend normaal te eten en soms ook een weekje iets meer. 

Dankzij dit dieet voel ik me veel beter, ik heb niet zo'n opgeblazen gevoel meer en mijn darmen werken veel beter als voorheen. Ik had voorheen wel vaak last van buik,maag en darm klachten. Dit heb ik nu helemaal niet meer.

Over wat ik dan precies eet, daar volg nog een artikel over.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten